sâmbătă, 7 mai 2011

                                         
                                                    Interviu cu  Doros Radu
- triplu campion national si vicecampion balcanic -
 
 
 
 
 
1. Radu , la ce varsta si in ce circumstante ai ajuns la sah?
       Tatal meu a fost cel care m-a invatat cum se muta piesele la varsta de 3-4 ani. Apoi l-a cunoscut pe d-l Pall Zoltan care mi-a dat o carte de incepatori si mi-a facut rost de antrenor.

2. Cine ti-a fost primul antrenor? Cu ce alti antrenori ai colaborat ulterior?
       Primul meu antrenor a fost Dumitrascu Constantin, care se ocupa cu sahul prin corespondenta si acum. Au urmat Levay Sorin, cu care am lucrat aproximativ 4 ani. Apoi am inceput sa ma antrenez cu cel care imi ia interviul, Catalin, care a fost probabil cea mai fructuoasa colaborare, cu care lucrez si in prezent. L-am mai avut ca mentor si pe Dumitrache Dragos.

3. Care sunt resorturile care-ti impulsioneaza cariera?
        E prematur sa vorbesc despre cariera mea sahista. Pe de alta parte imi place sa joc sah si vreau sa o fac cat mai bine. Asta imi da energie sa ma antrenez si au facut posibile rezultatele mele.

4. In ce tipologie sahista te-ai incadra?
       Mie imi place in general sa imi depasesc adversarul la intelegere. Incerc sa joc toate finalurile pana la rege contra rege.Pentru mine toate piesele alcatuiesc un angrenaj. Eu consider pozitiile in care toate piesele “atarna” o loterie si nu cred ca merita sa risti asa de mult.Eu cred ca in astfel de pozitii nu castiga neparat cel mai bun. In ciuda preferintelor mele, partidele mele rareori dureaza mai mult de 40 de mutari, chiar si avand in vedere faptul ca eu nu obisnuiesc sa fac remize scurte.

5. Care sunt obiectivele pe care ti le-ai propus pentru acest an, in activitatea sahista?
       Acum ca am revenit la 2300, pe acest an ca obiectiv am sa depasesc pragul de 2400. Chiar daca e un obiectiv greu, consider ca s-ar putea indeplini prin munca mai multa. De asemeanea doresc sa obtin la CE din Bulgaria o clasare cat mai buna, incercand chiar sa-mi depasesc performanta obtinuta in Italia acum 2 ani.

6.  Ce crezi ca iti lipseste , deocamdata, sa ajungi maestru international?
      Eu cred ca nu sunt constant in competitii. Am avut concursuri foarte bune, dar mi s-a intamplat sa am concursuri care m-au facut sa ma gandesc sa ma las de sah.

7. Anul trecut ai facut parte din echipa Romaniei de Juniori , unde ai reusit punctul decisiv in fata Ungariei.Cum vezi editia din acest an, care se desfasoara la Iasi?
     Nu prea ma pricep in a da pronosticuri. Dupa parerea mea Romania are sanse destul de bune chiar si pentru titlu. Chiar daca, probabil, nu vom fi cea mai bine cotata echipa, noi avem ambitie si jucam pe teren propriu.

8. De curand  ai devenit, pentru prima data, campion national de juniori la sah practic. Ce ai avut in plus acum fata de anii anteriori?
        Probabil mai multa maturitate, celalalte campionate nu cred ca le-am tratat corect. Pe langa acest lucru am avut si putin noroc, fiindca am reusit sa ma redresez.

 9. Sahul reprezinta  un sport individual, ce urmareste invingerea adversarului. In aceste conditii crezi ca putem vorbi de valentele lui sociale ?
        Sahul si societatea sunt “lumi” distincte. Un profesionist ar trebui sa nu le amestece. Dar, probabil, toti am pacatuit cateodata aducandu-ne prietenii sau dusmanii dintr-un mediu in altul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu