luni, 2 mai 2011

     Interviu cu Alex Stanciu - campion national Baieti 18 ani



                                                LPS  Satu Mare + Medicina Timisoara

1. De la ce varsta ai luat contact cu "microbul sahului"?
  De la varsta de 4 ani cand parintii au instalat pe calculator programul Chessmaster 2100 si, cand au vazut ca sunt pasionat, mi-au luat o tabla de sah .
 
 
 2. Ce antrenori te-au ajutat de-a lungul timpului?

  Am inceput cu C.M. Ioan Tudor de la Palatul Copiilor din Oradea– aveam doar 5 ani si deoarece nu eram inca la scoala si nu stiam sa scriu a ezitat sa ma primeasca, dar m-a testat si a fost multumit de cunostintele mele, asa ca am fost acceptat. In continuare am fost antrenat de C.M. Alexandru Szel de la C.S. Crisul, unde am si fost legitimat , de M.F. Dan Rat, iar in prezent de M.I. Catalin Ardelean.
 
 
 3. Care este sahistul tau favorit?

  Imi place M.M.I. Levon Aronian, numarul trei mondial, cu care am acelasi mod de a vedea lucrurile , mod exprimat de sahist intr-un interviu din 2008: ”Exista mitul cum ca sahul este un joc foarte logic. Dar sahul este plin de decizii spontane si determinare…Sahul devine un joc logic cand te apropii de final.In jocul de mijloc este un joc al intuitiei, al creativitatii si pasiunii.”
 
 4. Desi practici sahul de ani buni , pasiunea nu a disparut , ba din contra. Cum iti explici acest lucru?


   Am avut momente cand dupa un rezultat dezastruos la vreun turneu eram gata sa renunt, dar mi-am dat seama ca sahul mi-a adus cele mai mari satisfactii si ca e o pasiune pentru o viata.
 
 5. In ultima vreme ai realizat progrese spectaculoase. Cat ai muncit pentru acest lucru?
Saptamanal am cate 3 antrenamente de aproximativ 3 ore, in plus studiez cam 2 ore pe zi.
 
 
 6. Cum vezi evolutia ta in urmatorii 2 ani?

   Sper sa trec de 2400 la ELO si sa ajung maestru international, dar si sa prind un loc cat mai bun la Campionatul Mondial de juniori.
 
 7. Anul acesta Campionatul European pe Echipe de Juniori se desfasoara in Romania. Ce asteptari ai de la aceasta competitie?
  Va fi greu, pentru ca jucam acasa si toti vor astepta sa obtinem o clasare cat mai buna, tinand cont ca anul trecut am fost vicecampioni. Eu sper sa fim in forma sa avem si un pic de noroc si sa fim pe podium.


 
 8. Sahul este considerat o combinatie intre sport, arta si stiinta. In ce procente vezi reflectate aceste componente in partidele tale?
   Stilul meu de joc s-a schimbat in ultimul an, dar cred ca pot spune 30% sport, 40% arta si 30% stiinta.




9. Ce loc - pe care l-ai vizitat datorita sahului - te-a impresionat cel mai mult?
 Cel mai mult m-a impresionat Franta si statiunea Aix-les-Bains unde s-a desfasurat Campionatul European seniori.
 
  10. Sahul , alaturi de scoala, iti ocupa majoritatea timpului . In momentele mai libere , cu ce preferi sa te destinzi?
In momentele libere prefer sa ma destind jucand sah  sau urmarind partide pe PlayChess. Dar imi plac si plimbarile, muzica (Metallica) seriale de comedie, desenele animate (Family Guy, The Simpsons si South Park), wrestlingul.
 
       Interviu realizat de catre Ardelean George Catalin
Poza a fost preluata de pe youngchess.com , fiind realizata de marele iubitor de sah , domnul Pop Cornel




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu