vineri, 29 aprilie 2011

                                              Interviu cu Robert Hajbok
                  - locul 3 pe tara la Baieti 18 ani -







1. La nivelul sahului juvenil de la noi din tara esti unul dintre cei mai "medaliati" jucatori. De cate ori ai urcat pe podiumul national?
   Am urcat de multe ori pe podiumul national. Practic, ‘seria’ de medalii a inceput in 2006, cand aveam 14 ani, cand am luat pentru prima data medalia de bronz la sah practic. Au urmat apoi 2 medalii de bronz in urmatorii 2 ani, pana cand in 2009 am reusit sa ‘sparg gheata’ cu ajutorul lui Vlad Jianu, obtinand prima mea medalie de aur la sah practic. In ultimii 2 ani am avut o prestatie mai slaba din cauza lipsei de antrenament. La celelalte probe am avut tot timpul noroc. La dezlegari am luat aproape in fiecare an medalie, probabil datorita lui Costel Burnoiu care imi dadea des altfel de exercitii. Sahul rapid si blitzul mi-au adus si ele mai mereu medalii, datorita antrenamentului pe playchess.


 
2. Cine te-a indrumat spre sah?
      Dintre colegii mei, eu am inceput cel mai tarziu sahul, pe la varsta de 10 ani. Primul meu antrenor a fost Dan Rat, care mi-a pus bazele sahului. Apoi am lucrat cu Costel Burnoiu, care m-a crescut foarte repede la 2200 si chiar ajunsesem la un moment dat sa am cel mai mare ELO dintre colegii mei de generatie. Am lucrat apoi pentru ceva timp cu Vlad Jianu, care m-a ajutat sa iau prima mea medalie de aur la sah practic intr-un timp foarte scurt, insa din cauza distantei (Oradea-Bucuresti) nu am mai putut continua si acum lucrez cu Ardelean Catalin, cu care sper sa obtin rezultate foarte bune. Le multumesc antrenorilor care m-au indrumat si care au avut foarte multa rabdare cu mine.



3. Care sunt cele mai mari satisfactii pe care ti le-a oferit acest sport?
     Sahul mi-a oferit bucuria de a castiga, de a urca pe podium dar mi-a dezvoltat si gandirea. Mi-am facut de asemenea multi prieteni.



4. Cum te privesc colegii si profesorii din liceu?
    Colegii si profesorii ma incurajeaza cand merg la concurs, ma felicita pentru rezultate. Imi amintesc ca dupa ce am castigat aurul la sah practic, diriginta a citit din ziar in fata clasei despre rezultatul meu, si toata clasa m-a aplaudat. A fost ceva neasteptat si a fost o senzatie minunata.



5. Ce hobby-uri ai?
     Imi place sa joc fotbal, merg de 2-3 ori pe saptamana cu tata sau cu prietenii. In afara de asta, imi place sa ascult muzica si sa ma joc WOW, dar nu va recomand sa incercati daca vreti sa faceti sah ca lumea.



6. Ce facultate vrei sa urmezi?
     Nu m-am gandit inca la asta. Mai am timp un an sa ma gandesc. Nu am nici o preferinta pentru nici o materie, dar ceva lejer gen profesor de educatie fizica suna bine. A doua materie care imi displace cel mai putin este informatica, deci ar putea fi si asta o optiune.



7. Faci parte din echipa Romaniei care va participa la Campionatul European sub 18 ani. Cum vezi aceasta competitie?
     Este o onoare sa fac parte din aceasta echipa. Am mai jucat o data in trecut la acest campionat, insa rezultatul meu a fost dezastruos. Sper sa ma revansez acum si sa nu trag echipa in jos.


 
8. Esti un jucator extrem de sigur, care pierde foarte rar. Totusi , in ultima vreme , ai reusit mai rar sa castigi concursuri. Ce crezi ca trebuie imbunatatit?
      Nu-mi dau seama exact. Cred ca am nevoie in primul rand de motivatie si de mai mult antrenament. Strict sahist, cred ca tactic am foarte mult de imbunatatit. Nici cu finalurile nu cred ca stau bine, dar nu cunosc vreun junior caruia sa-i placa sa studieze finalurile.
    Faptul ca pierd foarte rar se datoreaza stilului meu solid de joc  si sper ca asta va folosi si la Europenele de Juniori care vor urma.



9. In ce tipologie de jucator te-ai incadra?
      Sunt un jucator pozitional, imi place sa obtin pozitii in care nu am nimic de pierdut si imi place sa ‘sugrum’ adversarul incet , fara sa aiba nici o sansa.


10. Cine este idolul tau in sah?
     Nu am nici un idol in sah. Cand eram mai mic imi placeau Anand, pentru faptul ca el juca la fel de bine toate fazele jocului, si Topalov, pentru stilul sau agresiv. De asemenea, il admiram pe Karjakin, deoarece a fost cel mai tanar GM din istorie, si era doar cu 3 ani mai mare decat mine.

                  
Interviu realizat de catre Ardelean George Catalin
Poza a fost preluata de pe siteul  : http://www.youngchess.com/cnj2011/  ( domnul Pop Cornel )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu