marți, 26 aprilie 2011

                              Interviu cu Adi Petrisor - campionul Romaniei sub 20 ani







1. Adi, cand si in ce conjunctura ai ajuns la sah?
    Am invatat sa joc sah de la parinti in jurul varstei de 6 ani, iar dupa aproximativ 3 luni am inceput sa castig constant , iar atunci ei au decis sa ma trimita la un club. Primul meu club la care am fost legitimat a fost C.S. Bega Timisoara, antrenor Conciatu Dan, caruia ii multumesc si astazi pentru "Startul" care mi l-a dat si pentru efortul depus.


2. Ce antrenori ti-au insotit pasii pana in prezent?
   Cum am spus si mai sus, primul meu antrenor a fost domnul profesor Conciatu Dan, apoi doamna Ligia Jigman , domnul profesor Pascalau Corneliu si nu in ultimul rand, antrenorul din partea echipei "C.S.Medicina Timisoara", profesorul Catalin Ardelean.


3. I-ai oferit sahului foarte multe ore de munca. Cu ce te-a recompensat el?
   In primul rand cu satisfactia urcarii pe cea mai inalta treapta la mai multe campionate nationale si internationale, m-a ajutat foarte mult in ceea ce priveste studiul pentru scoala si faptul ca am vizitat foarte multe locuri si tari frumoase.


4. In urma acestei finale ai depasit  "granita psihologica" a celor 2400 puncte Elo. Pe cand  te vezi depasind  2500 Elo?
    Da, intr-adevar am depasit pragul de 2400 Elo, ceva mai tarziu decat imi propusesem eu, dar ma bucur ca s-a intamplat si acum. Pragul de 2500 Elo este in obiectivul meu pe urmatorii maxim 2 ani de zile. Daca se poate mai repede, cu atat mai bine.


5. Pe ce laturi  consideri ca trebuie sa-ti imbunatatesti jocul?
   Consider ca la nivel de deschideri si calcul sunt pe drumul bun, dar mai trebuie sa imi perfectionez tehnica de final si sa lucrez mai multa strategie pentru a ajunge la urmatorul "prag".

6. Recent ai participat la Campionatul European de Seniori din Franta. Care ar fi concluziile?
    Este primul Campionat European de Seniori la care am participat si am realizat 5,5 puncte din 11 partide. Acest rezultat este mai slab decat ma asteptam; eu inainte de turneu aveam cu totul alte obiective, dar totusi se pare ca a fost foarte util datorita jucatorilor foarte puternici pe care i-am intalnit acolo, fiindu-mi o "calire" foarte buna pentru Finala de Juniori ce a urmat dupa numai 1 saptamana.


7. In urma titlului de campion national de juniori obtinut , de curand , la Calimanesti ti-ai castigat dreptul de a reprezenta Romania la Campionatul Mondial din India. Cum vezi pregatirea pentru aceasta competitie si ce asteptari ai?



   Avand in vedere ca inainte de acest Campionat Mondial din India ma "asteapta" un Bacalaureat o sa incerc sa imi "impart" timpul astfel incat sa trec cu bine de amandoua probele(scoala si sah). In ceea ce priveste pregatirea pentru Campionatul Mondial o sa continui cu acelasi antrenor, Catalin Ardelean, iar scopul meu pentru acest Campionat este realizarea unei norme de GM,iar daca acest lucru nu este posibil, macar ultima norma de MI care imi mai lipseste.


8. Cum se impaca sahul de performanta cu scoala -  esti in clasa a 12-a  la cel mai prestigios liceu al Timisoarei?
     Da,sunt in clasa a 12-a la liceul "C.D.Loga Timisoara" , sectia Matematica-Informatica, intr-adevar unul dintre cele mai prestigioase licee din Timisoara. Pot sa spun ca s-a impacat foarte bine sahul cu scoala in sensul ca am gasit foarte multa intelegere la domnii profesori si domnul Director din acest liceu, permitandu-mi participarea la cate turnee am solicitat, iar eu am incercat sa dau cat mai mult si la scoala.


9. Ce gen de muzica preferi ? Care sunt filmele tale preferate?
    Ascult muzica house,iar printre filmele mele preferate se numara seriile din "Final Destination","Avatar","The King's Speech" ,"The Next Three Days" si "Faster" .

10. Care sunt hobby-urile tale?
    Imi place sa ascult muzica, sa joc fotbal, tenis si sa inot.

 Interviu realizat de Ardelean George Catalin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu