vineri, 29 aprilie 2011

                                    Interviu cu Daria Visanescu
                        - campioana nationala Fete 16 ani -


1. Desi ai intrat abia anul trecut in posesia cartii de identitate , ai deja un palmares impresionant . Cate medalii nationale si internationale ai cucerit?
    Sincera sa fiu, nici nu mai stiu exact numarul lor. La campionatele nationale am fost mereu pe podium, de foarte multe ori campioana nationala, de cateva ori vicecampioana iar la cele internationale, am obtinut un titlu de campioana europeana, trei sau patru de campioana mondiala scolara(Grecia) , vicecampioana mondiala scolara,cred ca doua medalii de aur la Campionatul Uniunii Europene din Austria, o medalie de argint la acelasi campionat si inca,cateva daca punem si celelalte probe (sah rapid , blitz , dezlegari).


2. Totul are un inceput. Cum ai ajuns sa joci sah?
     Am inceput sa joc sah la varsta de cinci ani jumate.Parintii au fost cei care m-au indrumat si m-au facut sa imi doresc practicarea acestui sport , de performanta.


3. Cu ce antrenori ai lucrat in cariera ta?
     Primul meu antrenor a fost domnul Gheorghe Scurhan,cel care m-a descoperit si mi-a pus bazele sahului, cel cu care am lucrat timp de sapte ani, apoi am continuat cu domnul Mircea Pavlov, un mare nume in sahul romanesc , a urmat domnul Manole Vasile, marele maestru Gergely Szabo,  iar in prezent cu  profesorul George Catalin Ardelean.


4. Care este modelul tau in sah dintre jucatorii contemporani? Dar dintre  cei mai vechi?
      Modelele mele sunt Polgar Judit iar cu siguranta, Kasparov ramane pe primul loc pentru mine, ca sahista in formare.


5. In cadrul familiei aveti mai multi medici , oameni pragmatici ,  inclinati spre probleme  serioase. Cum vad ei "jocul tau cu figurinele din lemn"?
    Celor din familia mea, in ciuda alegerilor facute si a lucrurilor total diferite pe care le fac fata de mine, sahul li se pare un joc deosebit.Tocmai pentru ca nu oricine poate intelege ceea ce se intampla pe tabla cu 64 de patratele, nevoia de a avea anumite calitati ii fac sa creada ca acest sport se deosebeste cu mult de altele si tocmai din acest motiv au incercat sa ma faca si pe mine sa vad si sa inteleg ceea ce lor le place.


6. Esti in clasa a 8-a. In ce masura iti afecteaza activitatea sahista din prezent?
   Clasa a 8-a, ar fi una ca toate celelalte daca la sfarsitul ei nu m-ar astepta acel examen pentru intrarea la liceu.Ma descurc bine si la scoala, nu am niciun fel de emotii in ceea ce priveste sfarsitul de an scolar.




7. Ce obiective sahiste ai pentru urmatorii 2 ani?
    In urmatorii doi ani sper sa ating pragul de 2200, o medalie internationala la campionatele europene sau mondiale si o evolutie clara a unei jucatoare valorase.


8. Cum ti-ai caracteriza jocul in prezent?
    Jocul meu este inca in formare, mi se pare ca mai am inca multe de invatat dar este timp pentru toate .


9. De ce crezi ca sahul feminin este inca mai slab decat cel masculin?
    Ai dreptate, sahul feminin este inca sub cel masculin dar nu toate jucatoarele de sah au aceeasi valoare, sunt totusi jucatoare valorase care expun un joc sanatos si puternic.Dupa parerea mea, sahul feminin nu este inca atat de promovat si "bataliile" sunt mai mult in turneele de barbati. Cred ca fetele se impiedica de o anumita frica si asta le impiedica sa devina chiar atat de periculoase.




10.  In noiembrie vei participa in Brazilia la Campionatul Mondial. Cate tari ai vizitat gratie sahului?
  Datorita sahului , am vizitat numeroase tari : Turcia de doua ori , Italia , Grecia de patru ori , Croatia , Serbia , Bulgaria , Georgia de doua ori , Austria de doua-trei ori etc.

      Interviu realizat de catre Ardelean George Catalin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu